Esi aktīva grūtniecības laikā, lai izvairītos no gestācijas diabēta!

Nevienam nav noslēpums, ka būt aktīvam ir lielisks veids kā uzturēt labu veselību, turklāt šis nosacījums ir īpaši jāņem vērā grūtniecēm, kuras skāris gestācijas diabēts*.

Sievietēm ar gestācijas diabētu ir ieteicams aktīvs dzīvesveids un dažādu saudzīgu vingrojumu izpilde. Pirms jaunu fizisko aktivitāšu uzsākšanas, noteikti konsultējies ar savu ārstu, taču regulāras aktivitātes sievietēm ar gestācijas diabētu var palīdzēt veselīgas grūtniecības un drošu dzemdību nodrošināšanā.

Kā novērst?

Ja esi gestācijas diabēta riska grupā, fiziskās aktivitātes uzsāc jau pirms grūtniecības vai arī tiklīdz uzzini, ka esi gaidībās, tādā veidā tiks samazināts saslimšanas risks. Gestācijas diabēts visbiežāk tiek diagnosticēts 2. trimestra beigās, vai pat 3. trimestra sākumā un ap to laiku grūtniece vairs nejūtas gana labi, lai uzsāktu jebkādu fizisko aktivitāšu izpildi.

No kā uzmanīties?

Būtiskākais jebkurai sievietei, veicot fiziskas aktivitātes grūtniecības laikā, ir ieklausīties savā ķermenī. Grūtniecības sākumposmā katrai sievietei pašai ir jāizvērtē, kas ir un kas nav droši.

Padomi, kas jāielāgo plānojot un veicot fiziskas aktivitātes grūtniecības laikā:

  • Cukura līmenis asinīs – to ietekmē fiziskas aktivitātes, līdz ar to grūtniecēm, kas slimo ar gestācijas diabētu, ir rūpīgi jāuzrauga cukura līmenis asinīs.

  • Uzkoda pirms un pēc fiziskām aktivitātēm – tā kā fiziskas aktivitātes ietekmē cukura līmeni asinīs, neizlaid ēdienreizes, ja esi ieplānojusi vingrot. Turklāt, kāda uzkoda rokassomiņā noderēs, ja cukura līmenis asinīs sāk strauji kristies.

  • Dzer daudz ūdens pirms un pēc fiziskām aktivitātēm, kā arī to laikā.

  • Pievērs uzmanību savam līdzsvaram. Grūtnieces ķermenis strauji mainās, līdz ar to līdzsvaram ir būtiska nozīme, pat izpildot vienkāršus vingrojumus. Ja nejūties gana labi, lai veiktu plānotos vingrojumus – to vietā izvēlies pastaigu svaigā gaisā.

Fiziskas aktivitātes, kas ieteicamas grūtniecēm ar gestācijas diabētu

Pat, ja ir grūtības izbrīvēt laiku garām nodarbībām sporta zālē vai arī nav iespējas iegādāties sporta kluba abonementu, tad ikdienas pastaiga ir vienkāršs veids kā būt aktīvai. Arī pastaigas var samazināt cukura līmeni asinīs.

Pētījumi rāda, ka pat zemas intensitātes 30 minūšu pastaiga ir pietiekama, lai palīdzētu sievietēm samazinātu cukura līmeni asinīs un insulīna devas.

Citas drošas fiziskās aktivitātes:

  • Riteņbraukšana – uzlabos sirdsdarbību un ir droši izpildāma pirmajos divos grūtniecības trimestros.

  • Peldēšana – daudzām grūtniecēm patīk peldēšana, jo tās laikā grūtnieces jūtas vieglākas, turklāt tā nodrošina visu muskuļu darbību.

  • Grūtnieču nodarbības – sporta klubu piedāvājumā bieži vien ir īpašas nodarbības grūtniecēm. Šīs nodarbības ir īpaši pielāgotas grūtnieces mainīgajām aprisēm un tās parasti vada treneri, kas zina, no kādiem vingrojumiem būtu jāizvairās.

Aprunājies ar savu ārstu pirms uzsāc jebkuras fiziskās aktivitātes!

Fiziskās aktivitātes, no kurām vajadzētu izvairīties

Dažas fiziskās aktivitātes grūtniecēm nav ieteicamas pat tad, ja sieviete ir pieredzējusi sportiste, jo var tikt apdraudēts gaidāmais mazulis.

  • Fiziskas aktivitātes, kas var izraisīt krišanu, piemēram, slēpošana, jāšana ar zirgu un vieglatlētika.

  • Kontakta sporta veidi – grūtniecības laikā nav vēlamas fiziskas aktivitātes, kuru laikā iespējama sadursme ar citu personu vai priekšmetu.

  • Vingrojumi, kuros ir jāguļ uz muguras, jo tādā situācijā ir apdraudēta asinsrite, mazuļa svara dēļ.

Izrunā savas iemīļotās fiziskās aktivitātes ar savu ārstu, lai pārliecinātos, ka tās ir drošas Tev un Tavam mazulim. Vingro katru dienu, ja vien ir tāda iespēja – tas palīdzēs kontrolēt cukura līmeni asinīs un nodrošināt gan Tavu, gan gaidāmā mazuļa veselību.

 

*Gestācijas diabēts – cukura diabēts grūtniecības laikā.

Avots: everydayhealth.com