Vai Jūs sekojiet līdzi, tam, ko ēdat?

Ideālu veselību sasniegt nav iespējams, taču ir jāizmanto jebkas, kas var to uzlabot, padarīt jūs jaunus un aktīvus.

Pieņemsim, ka desmit ballu sistēmā jūsu gremošanas orgānu sistēmas stāvoklis ir novērtēts ar atzīmi 4. Kas jums jādara? Jums nebūt nav jācenšas sasniegt 10. Pilnīgi pietiks, ja sasniegsiet 8. Arī tad jūsu zarnas jutīsies daudz patīkamāk, nu, vismaz tā, it kā būtu saņēmušas uzmundrinošu masāžu. Arī jūs pats jutīsieties labāk un dzīvosiet ilgāk.

Ja regulārās nepatikšanas zarnās ir kļuvušas patiešām apgrūtinošas, sarežģījušas jūsu dzīvi un padarījušas jūs nervozu, tad labākais, ko mēs varam ieteikt, ir dažas nedēļas patēlot trako zinātnieku. Jauciet visdažādākos ēdienus visdažādākajās kombinācijās, un, iespējams, ka jums izdosies atrast vislabāko brūvējumu, kas ir noderīgs tikai un vienīgi jums.

Tā kā apēstajam ēdienam ir milzīga ietekme uz gremošanu, tad ir jāatzīst, ka jūsu spēkos ir izmainīt savu dzīvesveidu un pašsajūtu, jo jūs vienīgais varat pateikt, kuri ēdieni jums nenāk par labu. Tā kā ir milzums produktu, no kuriem jūs varat izvēlēties, tad pat labākais veids, kā to pārbaudīt, ir produktu izslēgšanas tests. Jūs vienkārši uz dienām trim pilnīgi pārstājat lietot kādu produktu grupu. Šajā laikā jūs rūpīgi sekojat savai pašsajūtai – darbaspējām, noskaņojumam un vēdera izejai.

Dažas produktu grupas un secība, kādā tās vajadzētu pārbaudīt ar izslēgšanas testu:
- kviešu miltu izstrādājumi;
- piena produkti;
- olbaltumvielas;
- ogļhidrāti (ieskaitot cukuru);
- tauki;
- uztura krāsvielas.

Izslēdzot no savas ēdienkartes kādu no šīm produktu grupām, jūs, visticamāk, pamanīsiet izmaiņas savā pašsajūtā. Veicot izslēgšanas testu, ir jābūt vērīgiem un jāiemācās sajust, kuri ēdieni liek jums justies slikti, bet kuri – labi. Turklāt šis trīs dienu tests ļauj jums atklāt alerģijas, par kurām jūs varbūt pat nenojaušat. Ar šādu eksperimentu jūs varat noteikt sev diagnozi un izvairīties no produktiem, kurus slikti panesat. Un pats labākais ir tas, ka šāds izslēgšanas tests ne vien nāk par labu jūsu gremošanas orgānu sistēmai, bet arī padara jūs veselākus un jaunākus.

Avots: Maikls F. Roizens, Memets C. Ozs, „TU īpašnieka rokasgrāmata: pazīsti savu ķermeni un uzturi to veselu un jaunu”, Zvaigzne ABC, 2008.