Noderīga informācija

Ķermeņa Masas Indekss (ĶMI) ir indikators, kas nosaka liekā svara vai aptaukošanās pakāpi.

ĶMI aprēķināšanas formula - ķermeņa masu (kilogramos) dala ar ķermeņa garumu (metros), kas kāpināts kvadrātā.
Piemēram, 82 kilogramus smagam un 1,80 metrus garam cilvēkam ķermeņa masas indekss ir 82:1,82=25,3.

Daudzveidīgs sabalansēts uzturs ir daudz veselīgāks, nekā stingra diēta. Arī tiem, kas grib atvadīties no liekiem kilogramiem, ārsti rekomendē veselīgi ēst, nevis ierobežot sevi.

Zinātnieki ir pierādījuši, ka veselībai nav nekā labāka par sabalansētu un daudzveidīgu uzturu. Ēdieni, kas ir bagāti ar antioksidantiem, dažādām skābēm un citām vielām pozitīvi ietekmē veselību, samazinot dažādu slimību risku, tai skaitā Alcheimera, diabēta un sirds slimību risku. Un, protams, veselīgs uzturs pozitīvi ietekmē kuņģa un zarnu trakta darbību.

Ārsti savā praksē bieži sastop slimniekus, kuru saslimstības galvenais cēlonis bijis nezināšana – pārāk vieglprātīga attieksme pret slimības simptomiem. Paradoksālā kārtā tieši nopietnāko slimību riska faktoriem nereti tiek pievērsta vismazākā uzmanība. Skaidrojums šādai situācijai ir visai vienkāršs: cilvēki joprojām ir maz informēti par dažādu slimību cēloņiem vai paļaujas uz maldīgiem priekšstatiem, kurus mūsdienu medicīna jau sen ir atzinusi par nepamatotiem.

Veselīgs uzturs un dzīvesveids ir cilvēka veselības pamatā. Ja līdzsvars ir izjaukts (stress, diēta, pārēšanās, neveselīga pārtika, alkohols, smēķēšana, saindēšanās u.c.), parādās dažādas veselības problēmas - gremošanas traucējumi, vēdera pūšanās un gāzu veidošanās, caureja, aizcietējumi un citas veselības problēmas. Nopietns drauds veselībai, ko rada nesabalansēts uzturs, ir paaugstināts holesterīna līmenis asinīs.

hamburgers, neveselīga pārtika

Ideālu veselību sasniegt nav iespējams, taču ir jāizmanto jebkas, kas var to uzlabot, padarīt jūs jaunus un aktīvus.

Pieņemsim, ka desmit ballu sistēmā jūsu gremošanas orgānu sistēmas stāvoklis ir novērtēts ar atzīmi 4. Kas jums jādara? Jums nebūt nav jācenšas sasniegt 10. Pilnīgi pietiks, ja sasniegsiet 8. Arī tad jūsu zarnas jutīsies daudz patīkamāk, nu, vismaz tā, it kā būtu saņēmušas uzmundrinošu masāžu. Arī jūs pats jutīsieties labāk un dzīvosiet ilgāk.